Podrobný popis dema z PAX Prime
Autor: Matt Bertz
(Překlad článku)
Jedna z věcí, které chtělo BioWare přinést s Inkvizicí zpět do série, je dilema při čelení rozhodnutím. Co uděláte, když každá možnost přináší těžké následky? Například, pomohli byste někomu získat moc nad korunou, kdyby vám přislíbili pomoc ve vaší záležitosti, i kdyby to rozhodnutí znamenalo ztrátu života dočasného panovníka? Tohle je jedna ze situací, jíž bude váš Inkvizitor čelit v tomto světě pohlceném chaosem.
Abychom ukázali tyto koncepty v akci, skočíme do hry, kde jsou Inkvizitor s Varricem, Vivienne a Cassandrou v družině na okraji fereldenského města, zvaného Crestwood. Družina se musí vrátit do kraje, protože se na pobřeží města otevřela další trhlina v Závoji. Frakce, známá jako Rudí Templáři, kteří jsou v podstatě Templáři, kteří si navykli užívat Rudé lyrium, z neznámých důvodů ohrožují město. Hráč může město zcela opustit, ale tím by nezískal pomoc pro Inkvizici. I když se rozhodnete zúčastnit se protiútoku, stále musíte provést několik těžkých voleb.
Blízko malé pevnosti se schopnými bojovníky se nachází skupina zraněných vojáků. Řeknou vám, že město je pod útokem a Rudí Templáři také brzy prorazí do jejich tvrze. Jako vůdce se musíte rozhodnout pro akci podle svého nejlepšího úsudku. Můžete nechat tyto bojovníky, aby zůstali a chránili zraněné, což sice posílí morálku, ale vyžaduje to, abyste se spěšně vydali odrazit nájezdníky ve městě i pevnosti. Dělat obojí je velmi obtížné, takže pravděpodobně jedno nebo druhé ztratíte. Můžete navést vojáky, aby bránili tvrz, a sami se vypořádat s útokem na město. Tento krok by zanechal raněné vojáky napospas. Další možností by bylo vyslat jednotky do města a sám se vypořádat s tvrzí. Pátá a šestá volba by znamenali sjednotit všechny jednotky a buď zachránit město, nebo ochránit tvrz. Pokud ztratíte město, přijdete o všechny mise v něm přístupné. Pokud ztratíte pevnost, přijdete o cennou jednotku, která by vám pomohla odvrátit démony, kteří vstupují do světa skrze trhlinu v Závoji.
Zástupce BioWare ukazuje rozhodnutí, kdy Inkvizitor vezme všechny jednotky, aby zachránil tvrz, navzdory Varricově nesouhlasu. Vaše volby v těchto momentech otestují nebo posílí váš vztah se společníky; nečekejte, že s vámi bude každý pořád souhlasit.
Když jdete do kopce, hlavní designer Mike Laidlaw poukazuje na implementaci ANT animačního systému, který si vypůjčili od značky EA Sports a DICE. Jak se Inkvizitor pohybuje směrem do kopce, vidíte ho předklánět se a šourat se bahnem blízko pobřeží, jeho pohyby jsou viditelně ztížené.
Než dosáhnete tvrze, družina mine několik lodí Rudých Templářů zakotvených u pobřeží. Hráč se může rozhodnout je ignorovat, ale zástupce BioWare se rozhodne podpálit je Antivanským ohněm, což jim znemožní útěk. Mágové je také mohou spálit pomocí ohnivého kouzla.
Když vstupujete do jeskyně pod tvrzí, hráč zapálí pochodeň s očarovaným ohněm, zvanou veilfire, která věčně hoří. Toto magické světlo má také schopnost odhalit starobylé značky na stěnách jeskyně, ale družina nemá čas na archeologický průzkum. Zachytí Rudé Templáře při pokusu prorazit do tvrze a začíná souboj.
Akce je rychlá a zběsilá, když Inkvizitor vystřelí svůj hák podobně jako škorpion, aby přitáhl nepřátele na dosah svého meče a zabil je brutálním máchnutím meče. Souboj v Dragon Age: Inquisition se nestupňuje, takže pokud se vrátíte do oblasti na vyšší úrovni, než jste byli předtím, můžete se rychle zaútočit na okolní nepřátele. Na druhou stranu, každá oblast má obtížnější hrozby, které nebudete schopni porazit na první pokus, takže našlapujte potichu.
Tihle Templáři mají ku pomoci mazlíčka věže, netvora s tlustou vrstvou brnění, které zabraňuje členům výpravy, aby ho skolili. Cassandra použije svou schopnost rozbití zbroje, aby odkryla démona, a zatroubí na svůj roh, který odláká jeho pozornost, což poskytne ostatním členům družiny příležitost, aby se soustředili na útoky na trhlinu ve zbroji.
Po souboji se zdraví družiny nezačne okamžitě obnovovat jako v předchozích hrách, takže Inkvizitor použije uzdravující lektvar. BioWare poznamenává, že hráči mají omezené množství lektvarů, takže je musíte během dobrodružství používat rozvážně.
Po odražení útoku zamíří výprava zpět do města, ale již je pozdě. Spálené mrtvoly pokrývají zemi; zdá se, že nikdo nepřežil. Deprimovaný Varric poklekne vedle zmasakrovaných nevinných - je jasné, že si myslí, že hráč se rozhodl špatně.
Odsud se demo přesouvá do pouštní oblasti v západní Orlais. Během Druhé Nákazy zde Strážci vybudovali rozlehlé tvrze, které odrážely démony, a kdysi byly předmětem výzkumu Tevinterské říše. Družina sem cestuje, aby vyhnala kult známý jako Venatori, který je opoziční silou Inkvizice. Aby byl závěrečný střet jednodušší, otrávili jejich studně a zbavili se zatoulaných skupin, aby oslabili jejich počty.
S pohledem na horizont Varric zmiňuje, že v dáli vidí něco, co by stálo za prozkoumání. Členové družiny příležitostně poukážou na oblasti, které by vás mohly zajímat, ale Laidlaw říká, že ne všechno vám bude prostě prozrazeno. Prozkoumávání těchto oblastí vám umožní odhalit mnoho tajemství. Pokud narazíte na jeskyni, nemusíte se obávat dlouhých načítacích obrazovek. BioWare tyto oblasti neodděluje od zbytku světa, takže můžete kdykoli uceleně vejít dovnitř a ven.
Vojáci Venatoriů střeží oblast za branami tvrze a nenapadnou okamžitě Inkvizitora, jen co ho nebo jeho družinu spatří. To umožní hráčům rychle se vybavit dřív, než vběhnou do souboje. Pro tento souboj si hráč vybere dlouhý očarovaný meč.
Jak spěchá k nepřátelům, akce se náhle zastaví a kamera se vzdálí do ptačí perspektivy. Ano, taktika „zastav a hraj“ se vrací a tentokrát pro všechny platformy. Z tohoto pohledu můžete zadat příkazy členům vaší výpravy, sledovat jak se vyvinou, a kdykoli znovu pozastavit hru a změnit svou strategii.
Když jste se postarali o uvítací výbor, družina vyjde nahoru k mohutné tepané kovové bráně. Abyste pronikli do tvrze, družina může obejít její zdi, aby našla zranitelná místa, kde může vyšplhat, objevit řadu prastarých tunelů vedoucích do tvrze, nebo (jako v tomto případě) použít Cassandřinu schopnost rozbití zbroje, aby prolomila dveře.
Uvnitř tvrze je obrovský počet členů kultu, kteří čekají, aby odvrátili útok. Vivienne zmrazí nepřátele na zemi, což dává Inkvizitorovi prostor, aby proběhl kolem nich a zaútočil na podpůrný sloup můstku, na kterém jsou umístěni lučištníci. Když je sloup podseknut, lučištníci jsou pohřbeni pod hromadou suti.
Ovšem ne všichni Venatori jsou takhle slabí. Další skupina nepřátel je vedena zaštítěním bojovníkem, který je odolný vůči kouzlům, šípům a čelním útokům. Abyste ho zabili, Cassandra zatroubí na válečný roh, čímž odláká jeho pozornost, zatímco ostatní se rozmístí do pozic, aby jej zabili.
V poslední skupině nepřátel je Zaklínač Venatori, který okamžitě očaruje zbraně své legie. Vivienne vytvoří zeď z ledu, aby zmařila jejich útok, což vám koupí čas na vyprchání zaklínačových kouzel. Hráč si všimne, že většina nepřátel je seskupena těsně k sobě, takže použije mocné kouzlo Ohnivá bouř, které je zasáhne z nebes. Tento plošný útok udělá s Venatori krátký proces. Inkvizitor vyjde nahoru vytáhnout vlajku a pevnost je jeho.
Jakmile se dostanete do vedení tvrze, odemkne se několik typů misí. Můžete si vybrat, na co se bude tvrz soustředit: špionáž, obchod nebo jen znásobí vaše vojenské jednotky. Každá z těchto možností odemkne nové příležitosti, na které můžete vyslat své agenty, kteří jsou vašimi primárními jednateli v Inkvizici. V této tvrzi jsou mezi některými možnostmi přebudování blízkého Kovového kolose, otevření Západní brány nebo hledání alchymistických předmětů. Máte omezený počet agentů, proto musíte být s výběrem opatrní.
Demo je zakončeno ve jménu hry. Zatímco družina přechází poušť, hrozivý drak krouží nad jejich hlavami. Poté, co spálí zemi svým ohnivým dechem, neurvale přistane na zemi, přičemž pár sloupů promění v trosky. BioWare říká, že každý drak je ručně utvářen, aby nabídl unikátní výzvu, a tyto souboje by se neměli brát na lehkou váhu.
V přiložené galerii si můžete prohlédnout screeny, které poskytl Game Informer.
Zdroj: Game Informer
Náhledy fotografií ze složky PAX Prime Screeny